Polityka Prywatności

Administratorem Danych Osobowych jest Jędrzej Rabsztyn prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Doradca prawny dr Jędrzej Rabsztyn, NIP 9542888943, ul. Henryka Sienkiewicza 13/21, 97-300 Piotrków Trybunalski, zwany dalej ADO.

Zakres przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe w minimalnym zakresie niezbędnym do realizacji wskazanych celów. Dotyczy to przede wszystkim następujących kategorii danych: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu. W niektórych przypadkach możemy także przetwarzać inne informacje podane dobrowolnie przez Państwa w treści korespondencji lub podczas korzystania z naszych usług (np. informacje zawarte w zapytaniu mailowym).

Cele i podstawy prawne przetwarzania danych

Państwa dane osobowe są przetwarzane w konkretnych, prawnie uzasadnionych celach i na odpowiednich podstawach prawnych zgodnych z RODO:

  • w celu wykonania zawartej z Państwem umowy na usługi prawnicze lub podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem takiej umowy. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia działań przedumownych). Dane wykorzystujemy m.in. do kontaktu z klientem, przygotowania i realizacji porad prawnych oraz prowadzenia dokumentacji związanej ze świadczoną pomocą prawną.
  • w celu udzielenia odpowiedzi na Państwa pytanie przesłane za pośrednictwem poczty elektronicznej, formularza kontaktowego lub telefonicznie. Podstawą prawną takiego przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na komunikacji z osobą inicjującą kontakt oraz właściwej obsłudze zapytań. Jeżeli zapytanie dotyczy oferty naszych usług, dane mogą być przetwarzane również w celu podjęcia działań przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
  • do celów rachunkowych i podatkowych, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO
  • w przypadku wyrażenia przez Państwa dobrowolnej zgody przetwarzamy adres e-mail (ewentualnie imię i nazwisko) w celu przesyłania newslettera zawierającego informacje o aktualnościach prawniczych, ofertach lub innych nowościach dotyczących naszych usług. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli zgoda osoby, której dane dotyczą. Zgoda ta może zostać w każdej chwili wycofana – bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem (szczegóły dotyczące wycofania zgody poniżej w sekcji praw).

Odbiorcy danych osobowych

W związku z prowadzoną przez ADO działalnością gospodarczą, Państwa dane osobowe mogą być przekazywane zaufanym podmiotom trzecim w celu realizacji przez ADO świadczonych usług. Odbiorcami danych mogą być następujące kategorie podmiotów:

  • firmy zapewniające nam wsparcie techniczne, utrzymanie i rozwój systemów informatycznych, a także hosting strony internetowej i obsługę serwerów poczty elektronicznej. Oznacza to, że np. dane z formularza kontaktowego czy korespondencji e-mail mogą być przechowywane na serwerach zewnętrznej firmy hostingowej działającej na zlecenie ADO.
  • podmioty udostępniające nam narzędzia programistyczne lub aplikacje czy dostawcy usług (np. podmioty świadczące usługi IT, oprogramowania do realizacji usługi newsletter). Dostawcy ci mogą przetwarzać dane w celu świadczenia nam określonych usług.
  • księgowi, biegli rewidenci i audytorzy, prawnicy, organy administracji, służby państwowe i sądy.

ADO nie sprzedaje Państwa danych osobowych podmiotom trzecim w celach marketingowych lub innych. ADO nie przekazuje również Państwa danych osobowych do państw poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG). Przetwarzanie danych przez ADO odbywa się głównie na terytorium Polski oraz ewentualnie w innych krajach należących do EOG. Dane mogą być jednak przekazywane poza teren Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego(EOG) przez innych odbiorców danych, np. świadczących usługę oprogramowania newsletter, którzy uzyskują do nich dostęp w ramach usług świadczonych na rzecz ADO, gdzie procesy organizacyjne i polityki prywatności są ustalane przez tych odbiorców, na co ADO nie ma wpływu. Administrator zadbał jednak o to, aby podmioty, z którymi współpracuje, dawały gwarancję wysokiego stopnia ochrony danych osobowych.

Okres przechowywania danych

Państwa dane osobowe będą przechowywane wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, a następnie przez czas wymagany przepisami prawa lub uzasadniony dla ochrony naszych prawnie uzasadnionych interesów. Konkretne okresy przechowywania przedstawiają się następująco:

  • Dane przetwarzane w celu realizacji usług prawniczych (wykonania umowy) – przechowujemy przez czas trwania umowy/prowadzenia sprawy, a po jej zakończeniu przez okres niezbędny do wykazania wykonania usługi, wywiązania się z obowiązków prawnych (np. rachunkowych lub archiwizacyjnych) oraz do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Dane związane z korespondencją i zapytaniami – dane osobowe pozyskane w ramach zapytań mailowych, telefonicznych czy przez formularz kontaktowy przechowujemy tak długo, jak to konieczne do udzielenia odpowiedzi i prowadzenia dalszej korespondencji w danej sprawie. Jeśli nie dojdzie do nawiązania współpracy ani innego dalszego ciągu komunikacji, dane mogą zostać usunięte po upływie maksymalnie 12 miesięcy od zakończenia korespondencji, chyba że ich zachowanie będzie uzasadnione (np. w celu obrony przed potencjalnymi roszczeniami wynikającymi z tej korespondencji).
  • Dane do wysyłki newslettera – przechowujemy przez okres subskrypcji, tj. do czasu wycofania przez Państwa zgody na otrzymywanie newslettera. Po rezygnacji z subskrypcji (wypisaniu się) lub cofnięciu zgody Państwa adres e-mail zostanie niezwłocznie usunięty z bazy mailingowej. Możemy jednak zachować informację o wcześniejszym zapisaniu się i rezygnacji (adres e-mail oraz data cofnięcia zgody) przez czas potrzebny do wykazania zgodności przetwarzania z prawem.

Po upływie wskazanych okresów Państwa dane zostaną usunięte lub zanonimizowane w sposób trwały, chyba że obowiązujące przepisy prawa będą wymagały ich dalszego przechowywania. Pamiętamy również, że w razie wycofania zgody lub uznania sprzeciwu, w określonych sytuacjach, dane mogą zostać usunięte wcześniej, przed upływem standardowych okresów.

Prawa osób, których dane dotyczą

W związku z przetwarzaniem przez ADO Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa wynikające z RODO:

  • Prawo dostępu do danych – mają Państwo prawo uzyskać potwierdzenie, czy przetwarzamy Państwa dane osobowe, a jeżeli tak, otrzymać do nich dostęp oraz informacje m.in. o celach przetwarzania, kategoriach danych, odbiorcach danych i planowanym okresie przechowywania. Na Państwa życzenie wydamy kopię danych osobowych podlegających przetwarzaniu (pierwsza kopia jest bezpłatna).
  • Prawo sprostowania danych – mają Państwo prawo zażądać niezwłocznego sprostowania swoich danych osobowych, które są nieprawidłowe, lub uzupełnienia danych niekompletnych. Dbamy o to, by Państwa dane były aktualne i poprawne, dlatego w razie zmiany danych prosimy o informację, abyśmy mogli je zaktualizować.
  • Prawo usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – mogą Państwo zażądać usunięcia swoich danych osobowych, jeżeli zachodzą ku temu przesłanki przewidziane w art. 17 RODO. Dotyczy to m.in. sytuacji, gdy dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane, gdy wycofają Państwo zgodę na przetwarzanie (o ile nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania) lub gdy skutecznie zgłoszą Państwo sprzeciw wobec przetwarzania danych. Należy pamiętać, że prawo do usunięcia nie jest bezwzględne. W pewnych przypadkach możemy zachować niektóre dane pomimo żądania usunięcia, jeśli ich dalsze przetwarzanie jest niezbędne z uwagi na obowiązek prawny ciążący na ADO (np. przepisy podatkowe wymagające przechowywania dokumentów księgowych) lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  • Prawo ograniczenia przetwarzania – mają Państwo prawo zażądać ograniczenia (wstrzymania) przetwarzania swoich danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO. Ograniczenie przetwarzania może nastąpić np. na czas sprawdzenia prawidłowości danych (gdy zgłoszą Państwo zastrzeżenia co do ich poprawności) lub na czas rozpatrywania sprzeciwu (gdy wniosą go Państwo wobec przetwarzania opartego na naszym prawnie uzasadnionym interesie).
  • Prawo przenoszenia danych – w przypadku, gdy dane przetwarzamy na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) lub w związku z wykonaniem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz gdy przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany, mają Państwo prawo otrzymać swoje dane osobowe od nas w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego (np. format .csv). Mogą Państwo również zlecić nam przesłanie tych danych bezpośrednio innemu administratorowi, o ile będzie to technicznie możliwe.
  • Prawo sprzeciwu – przysługuje wobec przetwarzania Państwa danych opartego na prawnie uzasadnionym interesie ADO (art. 6 ust. 1 lit. f). Z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją mogą Państwo wnieść sprzeciw w dowolnym momencie. W takiej sytuacji zaprzestaniemy przetwarzania objętego sprzeciwem, chyba że wykażemy istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw nadrzędnych wobec Państwa interesów, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Sprzeciw wobec przetwarzania danych w celach marketingu bezpośredniego (np. wobec wysyłki newslettera) jest skuteczny bezwzględnie. Po jego zgłoszeniu nie będziemy już przetwarzać Państwa danych w tych celach.
  • Prawo wycofania zgody – w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Państwa danych jest zgoda (np. zgoda na otrzymywanie newslettera), mają Państwo prawo w dowolnym momencie wycofać udzieloną zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej cofnięciem, lecz oznacza, że nie będziemy już dalej przetwarzać danych w celu objętym zgodą. Zgoda na newsletter może być wycofana np. poprzez kliknięcie linku „wypisz się” w stopce otrzymanego od nas e-maila lub poprzez kontakt z ADO.
  • Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – jeżeli uznają Państwo, że przetwarzamy dane niezgodnie z prawem lub naruszamy Państwa prawa, przysługuje prawo złożenia skargi do właściwego organu nadzorczego. W Polsce organem tym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

W celu realizacji swoich praw mogą się Państwo skontaktować z ADO wysyłając e-mail na adres hq@rabsztynlegal.pl. Na zgłoszone żądanie lub sprzeciw odpowiemy bez zbędnej zwłoki, maksymalnie w terminie miesiąca od otrzymania żądania, zgodnie z art. 12 RODO. Z kolei w ramach realizowania praw związanych z newsletterem zachęcamy do skorzystania z formularza znajdującego się w dolnej części przesyłanych maili-newsletter, gdyż proces usuwania z listy mailingowej lub edytowania danych odbywa się natychmiastowo i automatycznie.

Postanowienia końcowe

Podanie danych osobowych jest dobrowolne jednak jest niezbędne do realizacji celów realizowania usługi świadczonej przez ADO. Uprzejmie prosimy o wyrażenie zgód na przetwarzanie danych osobowych. Ich brak może skutkować brakiem możliwości podjęcia działań związanych z obsługą formularza. Jednocześnie, wysłanie wiadomość na wskazany adres kontaktowy e-mail ADO lub kontakt za pośrednictwem numeru telefonu ADO jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach zarządzania przez ADO pocztą, wysyłania odpowiedzi e-mailowej lub komunikacji przy wykorzystaniu Twojego numeru telefonu, w celu odpowiedzi na Twoją wiadomość i zapytania lub ochrony naszych prawnie uzasadnionych interesów.

Niniejsza Polityka Prywatności może być aktualizowana w razie zmiany przepisów lub zakresu przetwarzania danych. Aktualna wersja będzie zawsze dostępna na naszej stronie internetowej. Zachęcamy do regularnego sprawdzania treści Polityki Prywatności.

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości związanych z ochroną prywatności prosimy o kontakt z Administratorem Danych Osobowych. Dziękujemy za zapoznanie się z naszą Polityką Prywatności i zaufanie, jakim obdarzają nas Państwo powierzając swoje dane osobowe.

Przewijanie do góry